top of page
  • Wanneer krijg ik te horen of er een plaats beschikbaar is voor mijn kind?
    Zodra er een plek vrij komt laten wij dit telefonisch of per mail weten. Wij streven ernaar om twee maanden voor de gewenste ingangsdatum een plaats aan te bieden. Dit lukt niet altijd, u hoeft dan niet in te gaan op het aanbod en kunt verder, met behoud van het inschrijfnummer, in de wacht blijven staan.
  • Ik heb een aanbieding voor opvang geweigerd, kom ik nu onderaan de wachtlijst?
    Nee, uw aanvankelijke inschrijfdatum wordt behouden totdat wij uw gewenste dagen voor opvang hebben kunnen realiseren. Wij kunnen echter niet voorspellen of wij u op korte termijn weer een plaats aan kunnen bieden.
  • Mijn kind staat op de wachtlijst, maar ik zou de inschrijfgegevens graag aan willen passen, kan dat?
    Als u bij nader inzien voor andere of meerdere dagen kiest kunt u dit altijd veranderen. U kunt dit per e-mail of telefonisch doorgeven. Vermeld hierbij de naam van uw kind, uw inschrijfnummer en als mogelijk de maand per wanneer u een plek zou willen.
  • Voordat ik besluit mij in te schrijven zou ik graag een bezoek brengen aan Dromelot, kan dat?
    Dit is uiteraard mogelijk. Wij verzoeken u van tevoren contact met ons op te nemen: tel. 020-6129035.
  • Is er een wenperiode alvorens mijn kind start op het kinderverblijf?
    Ja, wij hanteren een opbouw in het wenschema. Dit is van groot belang om het kind goed te laten wennen. Voor ingang van het contract komt het kind op de eerste dag van 9.30 uur tot 10.30 uur samen met een ouder. Met ingang van het contract komt het kind op de tweede dag van 9.30 uur tot 11.15 uur waarvan het één uur lang alleen blijft op de groep; de derde dag van 9.30 uur tot 13.30 uur en op de vierde dag verzoeken wij ouders kinderen tussen 15.00 uur en 16.00 uur op te halen. Een en ander gaat in overleg met de ouders.
  • Hoe betaal ik de maandelijkse kosten voor kinderopvang?
    Betaling vindt maandelijks plaats via automatische incasso. Maandelijks incasseren wij tussen de 15e en 25ste van de betreffende opvangmaand het verschuldigde bedrag van uw rekening. U ontvangt maandelijks een factuur per e-mail. De belastingdienst keert de kinderopvangtoeslag maandelijks vooruit uit. Op de 20ste van de maand ontvangt u de kinderopvangtoeslag voor de daaropvolgende maand.
  • Zijn voeding en luiers inbegrepen bij de prijs?
    Ja, ook als het om dieetvoeding of specifieke voedingswensen gaat. Wij hebben ervaring met diverse soorten diëten (glutenvrij, koemelkvrij, notenvrij). Borstvoeding kunt u uiteraard meegeven. In overleg met de pedagogisch medewerksters is het ook mogelijk om uw baby zelf te komen voeden. Luiers hoeft u niet extra te betalen of zelf mee te nemen. Wij gebruiken biologisch afbreekbare luiers.
  • Is er een warme lunch?
    Nee, er wordt geen warme lunch geserveerd.
  • Wordt er gebruik gemaakt van een ouderapp?
    Nee, op de groep vind er een mondelinge overdracht plaats, worden ouders eventueel gebeld en is er bewust geen tablet/smartphone voor overdracht en foto's.
  • Wat is het Landelijk Registratie Nummer (LRK) van Dromelot
    Het LRK is 236632140
  • Ontvang ik een jaaropgave?
    Ja, de jaaropgave, het overzicht van alle betalingen van het afgelopen jaar. Deze ontvangt u jaarlijks in februari van DebiCare, het bedrijf dat de facturering voor Dromelot uitvoert. De jaaropgave wordt eenmalig gratis verstrekt. Aan een eventuele kopie zijn kosten verbonden.
  • Als wij op vakantie gaan, moet ik dan toch doorbetalen voor opvang?
    Ja, wij hanteren een maandtarief en er is geen mogelijkheid voor restitutie van de kosten.
  • Tussen Kerstavond en Nieuwjaar is Dromelot gesloten, betalen wij hiervoor?
    Deze week word niet in rekening gebracht. De uurprijs wordt omgerekend zo dat de kosten elke maand even hoog zijn, de vrije week is verrekend over het jaar.
  • Waar moet ik aan denken bij een traktatie (verjaardag/afscheid) voor mijn kind?
    Een traktatie mag simpel zijn; denk aan speciaal fruit of doosjes met rozijnen. Een traktatie moet in ieder geval zonder toegevoegde suikers (riet-/bietsuiker) zijn en vegetarisch. Wij verzoeken ouders bij voorkeur een biologische traktatie mee te nemen. Wij vragen ouders géén kleine cadeautjes mee te geven voor de andere kinderen!
  • Is er een opzegtermijn?
    De contracten lopen automatisch op de vierde verjaardag van het betreffende kind af. Als een contract eerder (evt. gedeeltelijk) wordt opgezegd, dan hanteren wij een opzegtermijn van twee maanden vóór de eerste van de maand. Bij de overeenkomst ontvangen ouders algemene voorwaarden waarin dit is geregeld.
  • Mijn kind is ziek, moet mijn kind thuisblijven?
    Zieke kinderen zijn het beste af als ze in hun eigen huiselijke omgeving zijn. Als kinderen ’s morgens al koorts of verhoging hebben is het beter om ze thuis te houden. Vaak worden kinderen in de loop van de ochtend zieker of is de drukte van de andere kinderen ze te veel waardoor ze alsnog opgehaald moeten worden. Lees hier meer over het ziektebeleid van Dromelot. .
  • Hoe zit het met hygiëne bij Dromelot?
    Hygiëne begint bij Dromelot bij de voordeur. Het is namelijk niet toegestaan om met schoenen de vertrekken te betreden. Zowel ouders als kinderen moeten in de hal schoenhoezen aantrekken of de schoenen uit doen. Alle ruimtes worden dagelijks opgeruimd en aan het einde van elke dag komt een extern schoonmaakbedrijf. Dromelot is in het bezit van een hygiëneprotocol. Een inspecteur van de GGD komt jaarlijks o.a. de hygiëne controleren op Dromelot.
  • Hoe is het met de veiligheid gesteld bij Dromelot?
    Op Dromelot bieden wij opvang in een warme en huiselijke sfeer in een ruimte die aan alle veiligheidseisen voldoet en kindvriendelijk is ingericht. Zo is het pand voorzien van een brandmeldinstallatie, veiligheidsglas, traphekjes, deurstrips en veilig speelgoed. Jaarlijks voert de GGD een inspectie uit. Ook wordt er jaarlijks een evacuatieoefening gehouden. Lees hier meer over veiligheid binnen Dromelot.
  • Kan ik ergens een jaaroverzicht vinden van alle vieringen en activiteiten?
    Ja, dat kan zeker. De Jaarplanner van 2024 vindt u onder het kopje 'Ouders' > 'Jaarplanner'. Mocht u de Jaarplanner willen downloaden of uitprinten, dan kan dat via de onderstaande link.
  • Kan ik een opvangdag ruilen met een andere dag?
    Het ruilen van dagen is drie keer per jaar kosteloos mogelijk, mits er wordt voldaan aan de voorwaarden. Deze voorwaarden en het aanvraagformulier voor het ruilen van de dagen vindt u hieronder.
bottom of page